FOTOREPORT: Kriminálka New York a detektiv Flack

Je možné, že tento text bude v lecčem informovat o věcech, které ještě nebyly odvysílány v Česku. 

V tomto příspěvku si trochu probereme, jak se změnil Eddie Cahill během natáčení Kriminálky New York. 197 epizod, téměř 10 let a od naprosto neznámého herce k idolu mnoha žen. Než jsem začala koukat na Kriminálku New York, již jsem znala film Hokejový zázrak a již jsem Cahilla viděla i v Přátelích, ale nikdy mě nenapadlo, že až za pomoci role detektive Flacka mi přiroste tak k srdci. Lze předpokládat, že nebýt tohoto seriálu pravděpodobně by to podobně odnesl nějaký jiný herec. Ve věku 26 let jako neznámý a pro někoho hercem, kterým něčím nevyniká. V pětatřiceti jako již zkušený herec, který se setkal s několika známými lidmi a který si vytvořil slušnou kolonku v životopise, která by mu mohla otevřít dveře k lepším filmům i seriálům, ukončil působení v tomto seriálu. Pro Eddieho to taky znamenalo stěhování, a zatím co v prvních sériích dojížděl z domova (NY) do natáčecích studií v Los Angeles, tak zhruba v 2.-3. řadě již měl byt nedaleko natáčecích prostor CSI:NY. Po dokončení sériálu se vrátil bleskurychle za svou rodinou do New Yorku, kde společně se svou ženou koupil byt. Psaní článku jsem si velmi užila, protože mě to donutilo se zase vrátit k CSI:NY a celkově si připomenout tento seriál, epizodu po epizodě, řadu po řadě, samozřejmě jsem to měla trochu ulehčené, protože jsem čerpala z mých 7 let starých poznámek.

  • 1. série:

007Lze předpokládat, že při nástupu do seriálu Eddie na sobě nějak extrémně nezapracoval. Jeho role taky nějak více nezasahovala do příběhu a tak jsme jej mohli vidět jen v „předávání“ místa činu, které bylo maximálně o dvou větách. Je divné, že už tehdy se mi líbil, ale dá se říct, že nějak jinak. Nějak jsem předpokládala, že to bude ten pravý polda, ale že taky díky jeho vlasům bude nejspíš poslouchat rockovou hudbu. Bohužel v tom věku jsem nějak od herců, nebo chlapů celkově, nějak víc nečekala a tak jsem si nevšímala nějakých jiných věcí. To, co se mi na Eddiem líbilo hned na začátku byly jeho kotlety a kožená bunda. Koukám-li na to zpětně, spíše si uvědomuju, že Eddie si vzal na sebe prostě, to co měl nařízené. Odříkal na prázdno svůj text a bez nějakých zbytečných opiček jeho scéna skončila. I přesto již vytvářel Flackovi podhoubí pod jeho nervozitu, ironii a soběvlastní humor a taky rozšiřoval přátelství s ostatními herci, díky které mu působil energeticky na place.

CSI_NY_S01_E01_0470

2. řada

201-01Ve druhé řadě Eddie dostal mnohem více prostoru. Ukázalo se, že je jistou součástí seriálu, a že s ním tvůrci CSI počítají. Flack taky dostal mnohem více času na průpovídky a tak lze z jeho úst slyšet mnohem více hlášek. Díky, delším dialogům se nám samozřejmě otevírá a tak se dozvídáme o něm nové osobní postoje, názory a nové důležité informace. Kromě toho všeho, se Eddie zbavil vlasů. Značně zkrátil kotlety a zbavil se mojí oblíbení kožené bundy a vyměnil jí za sako. Lze se setkat i s tím, že Flack je bez bundy či saka (čímž udělali tvůrci chybu, protože detektiv NYPD musí nosit společenské oblečení, které obsahuje bundu nebo sako). Celkově jeho nová image z něj udělala nového člověka, přijde mi taky že Eddie nabral svalovou hmotu. Díky této řadě se taky zapsal do pamětí fanoušků a fanynek a chtěli Flacka více na obrazovce. Což bylo spojeno i s více osobnějšími díly, kdy Flackovi hrozilo nějaké to umrtí či těžké následky, a kdy se tým vyšetřovatelů více obrací na Cahillovo roli. Přijde mi to, jako kdyby v této řadě Eddie dospěl, ne že by s tím jeho účes měl něco společného, ale herecky se ukázal opět v jiném světle. Po poslední epizodě druhé řady, si lze všimnout velkého náporu v tvorbě wallpaperů, ale i videí od fanoušků. Taky se znatelně zvýšil počet fanfictions, které spojovaly Flacka se Stellou (Melina Kanakaredes), protože si v jedné epizodě byli velmi blízcí. Je vidět, že i tvůrci si již dali záležet na tom, jak jejich herci vypadají. Koupili jim dražší oblečení, ale i v maskérně je nechali pobýt delší dobu, díky většímu zájmu pravděpodobně bylo více peněz na útratu a tak lze vidět nová auta, telefony, ale i vybavení.

Desktop

3. řada

CSI: NYV této řadě lze najít poprvé sériového vraha, ale taky větší vztah k zimě. Již od sak to přešlo k zimním kabátům a bundám. Lze v této sérii taky poznat přátelštější přístup Eddieo k ostatním. Hlavně tedy přátelství mezi Carminem Giovanizziem (Danny) je zřejmé. Díky tomu společné scény působí více dynamicky. Lze tam vidět úplně jiný rozměr než když spolu hovořili v první sérii nebo když Eddie měl scény s Hillem Harperem nebo jiným „méně“ oblíbeným kolegou. Díky tomu Flack s Dannym spolu vtipkují a taky poznamenávají, že společně byli například na sportovním utkání. Více se taky v této sérii mluví o lidských potřebách a tak vypadá, že si konečně našel přítelkyni, ikdyž se v seriálu neukázala. Od Flacka se nyní očekává prostý přístup k svědkům a podezřelým. Zkráceně: sereš mě, lžeš, jsi vrah! A samozřejmě všechno s velkou dávkou ironie a vtipu. Taky lze vidět již více tu policejní práci po vzoru Zákona a pořádku nebo NYPD Blue. Sice je v seriálu ukázaná věda, je v seriálu i mnohem více střílení, běhání a krve. Eddie se díky novému rozměru jeho scén dostával do situací, kdy musel více běhat, ale i skákat z výšek. Samozřejmě, že mu někdy pomohl jeho doubler, ale věřím, že mnoho scén musel Eddie natočit sám. Zvláště konflitky s podezřelými, kdy bylo mnohem více násilí a takové to klasické nahození na zeď nebo automobil. Taky se Eddie poprvé setkal s Emmanuelle Vaugier, která dala svou tvář Jessice Angell. Eddie se tak dostal do kontaktu další ženy, bylo však cítit určité napětí, které bylo cítit i v Behind the scenes nebo jiného materiálu z natáčení. V této sérii taky začalo období Eddieho vtipných obličejů, kdy všelijak vyplazoval jazyk nebo špulil pusu. Toto období pokračovalo i v dalších letech.

Desktop1

4. řada

CSI: New YorkTato řada byla moje oblíbená a čím dál víc jsem si uvědomovala, že se mi Eddie skutečně líbí. Bylo z něj cítit, že je více zaměstnán a taková ta prvotní nervozita z něj nebyla skoro cítit. Bylo však na něm cítit, jak je na něj kladen větší nápor. Ať už to bylo časem na obrazovce nebo schopností běhat, skákat, střílet a u toho si ještě pamatovat svá slova. Je možné, že za to mohlo i filmové vytížení, protože společně s Kriminálkou byl při natáčení The Narrows a This is not a Test. I přesto s Carminem opět působili jako bratři, a to nejen při natáčení, ale i při ostatních scénách mimo kameru. Jeden druhému se smáli, vytvářeli vtipní situace, sázky, chodili společně na hokej nebo basketbal, společně vystupovali v rozhovorech. Možná díky tomu, že měli možnost se vidět i při natáčení This is not a Test, tak jejich scény nebyly skoro hrané. Na Eddiem bylo vidět jak se mu pomalu zvrásňuje obličej, i přesto že v maskérně trávil mnohem víc času než v první sérii. V některých situacích z něj byla cítit únava, kterou přemáhá. Taky se mu objevilo pár šedých vlasů na hlavě, které se snažil zamaskovat barvením. Flack se nám taky ukázal v neprůstřelných vestách. V jednom dílu na sobě měl tuxedo, jako pravý James Bond a celkově i jeho vkus se změnil k dražším košilím a sakům. Možná se tak ukázal i Eddieho styl a jeho vydělané peníze. Nebyl by první, kdo peníze utratil za lepší oblečení. Po prvé u Dona taky byl vidět nějaký ten vztah k ženám. Jedno téměř povedené rande a poté i nějaké to jiskření mezi ním a Jessicou Angell, která nakonec uměla zamíchat kartami. I přes senzačně napsaný scénář, Eddie působil pořád upjatě a vyčerpaně.

Desktop2

5. řada

278965S pátou řadou přišlo několik změn do seriálu, ale nějak zásadně se nedotkly Eddieho. Eddie dostal ještě větší fyzický záhul, ale myslím, že začal i více trénovat. Lze si všimnout, že je hubenější, ale i svalnatější. Sám Eddie říkal, že začal trénovat jógu, možná to mu pomohlo. Z Eddieho šla zase energie, humor a myslím si, že stejně v některých případech ani moc nemusel hrát. V jednom díle dokonce dal znát svých irských kořenů a použil tento jazyk v jedné epizodě. Znělo to od něj famózně, škoda, že tuto řeč nepoužívá více. Po několika jiskřeních mezi Angell a Flackem, Eddie konečně zahrál i milostnou scénu. Zprvu to začalo obyčejnou líbačkou a poté přešlo k několika epizodový flirt, který nakonec skončil trvalým vztahem. Jsem ráda, že nehrál podobnýho ňoumu jako v Přátelích, kdy hrál Taga. Vztah byl bohužel tragicky ukončen a Eddie tak dostal úplně jiné role, než jsme doposud mohli vidět. Eddie brečel, zuřil, smutnil. Pomstil se za smrt a následně cítil úlevu, která však trvala jen několik minut. Myslím si, že Eddie to zvládl naprosto famózně, zvlášť když se v jeden moment smál, hrál zamilovaného a druhý moment musel truchlit nad ztrátou své milé. Bylo to poprvé, co jsem z něj cítila přesně to, co scénáristi zamýšleli. Žádné nevhodné emoce, obličeje co se nehodí. Sedlo to jak hrnec na prdel. I od ostatních fanoušků bylo slyšet, že to byly zatím Eddieovo top scény. Z této řady jsem byla nadšená jak málo kdy, ale nakonec tím jak to skončilo jsem byla opravdu zklamaná. Díl po dílu jsem sledovala se zatajeným dechem, ale poslední epizodou jsem měla sama vztek. Aspoň, že Eddie byl v každém díle a ukázal nám více než stoprocentní práci.

Desktop3

6. řada

CSI: NYPodle mě se šestá série nesla ve velmi smutném duchu. Rozhodně za to mohla předchozí řada, která smutně skončila. Eddie hrál smutného, opuštěného muže, který dělá nelogická rozhodnutí. Hrál chlapa, který vynechal mluvení a jednal akorát gestama. Hrál chlapa, který nežil, ale pouze existoval. A myslím, že mu to šlo výborně. Možná to nedosáhlo stejných parametrů, jak v poslední epizodě 5. řady, ale i tak jsem všechny Cahillovo gesta, chování, mimiku naprosto věřila. Díly s ním byly značně depresivní a v momentě kdy se ukázal na obrazovce jsem měla výčitky svědomí a dokola jsem si říkala, jak mu to mohli tvůrci udělat. Z jeho chování a slov jsem cítila pořád stesk. Bohužel tato depresivní nálada nepřešla ani potom, co si Flack dal na držku a logicky by ho to mělo přejít. Nepomohlo ani bonzování ostatních. Flack byl ztracenej případ. Eddie si dokonce po jednu epizodu musel nechat narůst fousy. Tak, aby vypadal jako zanedbaný. Eddie tady ukázal divné zkratovité jednání, které občas má snad každý. Přišlo mi to jako kdybych v jednu chvíli viděla i sama sebe. Celkem by mě zajímalo, jak moc to Cahill musel hrát a zda v tom nebyly nějaké zkušenosti z jeho života. I přesto, že jsem si pátou sérii opravdu užila, z té šesté jsem měla mnohem lepší pocit. Myslím tím, že šestou sérii si Eddie může napsat tučným písmem ve svém životopisem, protože se opět ukázal v jiném světle. Taky konečně Flack dostal opět koženou bundu. Bylo tak možné konečně vidět Dona více v civilu (mikiny, trika). Moc jsem si to užívala, protože ty jeho obleky už mi začínaly líst krkem. Opět mi přišlo, že Eddie ještě více zhubl. Možná jen pár kilo, ale v některých momentech působil jako vychrtlík. Eddie se v této sérii ukázal více jako člověk a ne jen pouhý „předatavatel“ místa činu. Ukázal se jako zkušenější herec, který zvládne zahrát ještě jiné scény. Nevím proč, ale přála jsem si více takových dílů, ale moje modlitby nebyly vyslyšeny.

Desktop4

7. řada

CSI: NYSedmička byla celá divná. Možná za to mohla Eddieho přehazovačka. Prostě a jednoduše ten účes z něj udělal člověka o dvacet let staršího. Původně jsem myslela, že to provedl kvůli nějakému filmu nebo hostovačce v jinym seriálu, ale ono ne. Celou řadu jsem nesla tak nějak těžce, možná za to mohl příchod Sely Ward. Když vezmu v potaz tak se mi Eddie líbil o malinko více. Avšak nemohla jsem koukat na jeho vlasy. Líbila se mi jeho móda. Jako kdyby přestal nosit upnuté obleky úplně, konečně jsem ho mohla vidět v jeanech, v obyčejných tričkách nebo volných košilích. Velmi oblíbená se stala neprůstřelná vesta s kombinací modrých jeansů a tlustým koženým páskem, a u boku jeho klasický Glock. Naprosto jsem si užila tyto scény, navíc to zvýrazňovalo Eddieho zadek. Don Flack taky dostal velkou dávku řečí. Narozdíl od minulé smutné řady tak konečně měl prupovídky. Konečně zase vtipkoval a opět mi jeho řečičky dodávaly energii. I přesto jsem si tuto sérii užila nějak nejméně a myslím, že ani Eddie se tak nevyřádil jako v předchozích ročnících. Bylo to tím, že mu prostě byly napsané obyčejné situace, které nějak už nezaskočily nebo nevyrazily dech. Připadalo mi to jako zpátky v čase, jako v druhé nebo třetí řadě, kdy jeho výstupy byly prostě nudné, suché a krátké. Tím samozřejmě nechci říct, že by se na to Eddie nějak vykašlal, věřím, že si působení před kamerou užíval. A já samozřejmě byla moc ráda, že tam je.

Desktop5

8. řada

SlainteHned první díl jsem si moc užila. Pojednával o 11. září 2001 a tak ukázal hrdiny seriálu právě v této době. U někoho se to povedlo u někoho méně, ale Eddieova část byla seznační. Bylo to kvůli tomu, že dostal pochůzkářskou uniformu. A hlavně se zbavil přehazovačky. Sice v prvním díle měl pořád o něco více vlasů, jakoby do číra, ale v dalších dílech vypadal už normálně, jako člověk jeho věku. Proboha, ale to byl jeden z nejlepších momentů ho vidět v policejní uniformě. Zvlášť ten jeho účes, který měl představovat tehdější účes. Myslím, že se tvůrcům povedlo mu udělat takovou úpravu na obličeji, která ho zmladila. Bohužel úplně jinak než tehdy vypadal, ale možná mu ten seriálový účes slušel víc než ten jeho v té době. Vzali to přes supr filtr, který celou scénu zahalil do zajímavé atmosféry a díky kterému byl Eddie hezčí než normálně. Navíc u něj ta změna byla přeci jenom jednoduší, protože nemá tolik vrásků nebo stařeckých znaků, které museli vymazat u ostatních kolegů. Od té doby Eddie začal nosit takovou miniofinku, kterou si načesával nahoru, možná, že to ještě v této sérii nebylo tak zřetelné, ale v dalším roce tuto vlasovou změnu nosil skoro pořád. Nevím proč, ale ten účes, který měl hned v prvním díle (v té scéně z 11. září 2001), tak se mi moc líbil. Opravdu jsem si ho zamilovala a uměla bych si ho představit, že by ho Eddie nosil více. Jinak Eddieho partů nebylo zase tolik, ale všimla jsem si při screenování toho, že plno akčích scén odehrál sám. Zatím co dříve při těchto scénách nebylo vidět na obličej herce, nyní kamera zabírá Cahillovu tvář a tak je jasné, že celou scénu hraje on. Asi díky tréninku, kvůli kterému zhubnul pár kilogramů, si nyní troufá na akčnější části. Nevím proč, ale osmou řadu jsem celou hltala jak málokdy. Nějak jsem tušila, že bude nejspíš poslední, naštěstí jsem se dočkala dalšího roku.

Desktop6

9. řada

The Lady In The LakeNa tuto řadu jsem čekala jako malá holka na Vánoce. Čekala jsem nabitou sérii a já jí dostala. Možná jsem dostala víc než jsem čekala. Flackovi byla opět předhozena další kráska, s kterou měl opět pár vtipných situací, které vyloženě volaly o trvalý vztah. Narozdíl od vztahu s Angell toto bylo mnohem rychlejší, jen škoda, že mi Natalie Martinez a její detektiv Lovato přišla nějak moc podobná Emmanuelle Vaugier. Buď Eddie nebo tvůrci mají nějaký divný vkus na ženy nebo nevím jak si to vysvětlit. Přišlo mi to jako kdyby casting byl plný podobných dívek/žen a oni slepě ukázali na Natalie, co že si je podobná s Emmanuelle. Možná že kdyby si byly jen vzhledově podobné řekla bych ok. Oni si však byly podobné i chováním a tak některé scény vypadaly skoro podobně jako z páté série. Eddie opět hrál toho, který si pomalu troufal na ženu, která se mu líbí, ale pořád ne a ne udělat důležitý krok. Takový ten chlap, který čeká na pomoc ženy. Eddie opět přidal miliony obličejů, které scény udělaly milejší a vtipnější. Opět se Eddie rozjel, opět působil energeticky a myslím si, že za to mohlo i hraní po boku Natalie, s kterou má moc přátelský vztah. Oba se vzájemně podporují v tom, co dělají a plno momentů si myslím, že bylo hrané v naprosto pohodě a z obou to bylo cítit (teď nemyslím milostné scény). Byl z Eddie cítit herecký klid. Jen mě mrzí, že nedostal více šancí zahrát to, co zvládl během tragických chvil v páté a šesté řadě. Eddie opět dostal hokejovou výstroj, a tentokrát ne brankářskou. Myslím, že si Eddie hokejové scény moc užil, bylo to zněj i cítit, ale to hlavní, bylo cítit taky, že v bruslení a vše kolem toho vyčnívá nad ostatními.

Desktop7

Myslím, že to bylo naprosto krásných devět roků. Zatlačuju slzu v oku, protože mám na sledování CSI:NY velice přijemné vzpomínky. Ať už to bylo nalezení Eddieho, CSI srazy, poznání nových lidí a nebo každotýdenní stahování hned po premierách v USA. Eddie se velmi zdokonalil v herectví, kdy zvládl zahrát snad všechny emoce, s kterými se potkáváme. Už skončil s ubohýma chalanama, kteři přišli do seriálu, aby si začali s hlavní postavou a po třech dílech zase odešel. Myslím, že se Eddie zdokonalil i fyzicky a troufám si říci, že jestli dostane roli v akčním filmu, že plno scén odehraje bez kaskadéra. Jeho manipulace se zbraněmi mu myslím otevřela dveře, do nějakého takového filmu. Jsem ráda, že jsem měla možnost ho vidět v policejní uniformě, v hokejové výstroji (jako útočníka), taky jsem ho viděla opilého, zraněného, smutného, veselého, zamilovaného….

Jak vy vnímáte Eddieho v tomto seriálu? Taky to byl tento seriál, kde jste ho poznali a nebo naopak? Vyjádřete se v komentářích.

Tagged with: , , ,
Zasláno do Reporty
Aktuální projekty

Momentálně točí: Under the Dome

Poslední projekt: Kriminálka New York

Archiv
Spřátelené stránky
Ikonka stránky
